Friday, August 22, 2008

balik kg..mogok..anwar..saiful..babi negara..blk u..!!

hai..after spending bout 1 week at ma hometown..now im at uum again..!!so happy sebab buat sementara tak membebankan mak ayah aku.sebab apa..?sebab kat rumah aku rasa cam aku ni liabiliti plak kat dorang!terpikir jugak aku..bila la aku nak jadi asset dalam kuarga aku niyh..hehe!ma ayah,sabar lah ye dengan telatah anakmu ini.

tujuh hari di kampung aku kira agak menggembirakan kerana terlepas dari bebanan studi..mula2 start cuti jerk aku sentuh buku..then buku ntah ke mana..aku ntah ke mana!Tapi alhamdulillah ade la benda2 penting yang aku dah siapkan dan itu satu kepuasan bagi diri aku.

kat kampung jugak aku lansung tak negok berita tb.(sekadar dengar dari dalam bilik).dan seperti yang ku sangka,media arus perdana begitu rancak memainkan isu pelajar uitm mogok..kes anwar..kes saipul..!dan itu telah membuatkan aku sangat la fedup sebab aku da muak dengan sume cerita2 murahan tue..

aku habiskan masa dengan membaca harakah..sinar harian..and suara keadilan.Apa salahnya meluangkan masa membaca akhbar alternatif.Suratkhabar tu bukan bapak aku beli..tp disedekahkan oleh jiran aku name Mak JAh.Hehe..!!

Aku juga ada tny adik aku y comel lotey tu pasal dia kes dia pergi mogok tu.Ish2..sian budak tu tak taw ape2.Yang dia tau kena pg mogok sebab nk dapat duk kolej taun depan.Mule2 aku dengar pasal berita MB Selangor nk bukak UITm kpd non malay aku hangin jugak.Tp kejap jerk.sebab aku heran kenapa semasa MRSM di buka kepada bukan melayu kenapa aku tak hangin.Takkan lah sebab MB tu dari PKR aku kena hangin.Mane bleh double standard camtu.Lagpun ini hny cadangan..bukan dah dibuat.Tp MRSM tu dah buka kat non malay..takde sape pon yang nk wat demo..!!awat lagu tu hah..?tra demo pk molek2.nasaboh ko..?

Demonstrasi membantah forum memeluk islam..berapa orang mahasiswa p buat demo..?sape leh jawab.?ade ke..?nk membela bangsa konon..agama tak nak plak di bela.heran aku ngn budak zaman sekarang.Aish..!!Aku jugak di khabarkan bahawa MB Selangor pon tak nak mintak maaf.Sebab dia kate benda ni dah di politik kan.aku setuju je.no komen.Maklumlah,mb cendiakawan.Ulama' plak tu.respek la..!!

adik aku kata PKR tu parti kencing rakyat
aku jawab BN tu babi negara..

dia geleng2 kepala..

hak3

aku menang la kowt..

so kesimpolannya babi negara perlu di hapuskan..!!

3 comments:

Mr.NaL said...

well done.great words.i agree wif u.

fae_miemi said...

oit mcik..

..dr uma g aq dgr ko kabor bnda tue..

tp dun wori aq pn sapot ko jg hal ne..

smuY..konspirasi n palsu blaka..he3..

AKU OTAKU said...

ah.. kata2 mue cukup berbisa sekali....