Thursday, November 13, 2008

isu gay dan lesbian

"short pants,who cares...stupid fatwa everywhere"
Itu adalah antara laungan beberapa ekor kafir bodoh yang membuat demonstarasi membantah keputusan majlis fatwa yang memutuskan perlakuan tomboy dan pengkid adalah haram baru2 ini. Kononnya merekalah yang menjadi heroin membela nasib wanita.Padahl,tanpa disedari tingkahlaku mereka itu sebenarnya makin menunjukkan kebodohan mereka yang "tak bleh blah tu"(ellloo..klo nak bodoh tu..bodoh sensorang la..takkanlah nak suruh orang lain jadi bodoh cam korang kot)


Those girls insulted our Islamic faith and our religious officers by staging a public protest cowardly by doing so at a public place such as the KLCC when Muslims were performing the Friday prayers.

They would not have escaped the appropriate responses had they done so after the prayers.

That doesn’t mean however that they will be left unresponded to by those of us who have felt slighted by this blatant and rude affront to our faith and its leaders. (http://mahaguru58.blogspot.com/)


Sebagai seorang Muslim,aku cukup tercabar dengan perlakuan mereka yang seolah-olah menghina agama Islam yang menjadi agama rasmi di Malaysia.Ingatkan di luar negara je(merujuk kepada pelukis karikatur Nabi Muhammad Saw dan Fatima Wadud serta filem Fitna),di Malaysia juga ada juga speasis-speasis yang tak gheti nak menghormati agama orang lain.

Dah nama fatwa..memangla untuk Muslim je.So,non-muslim korang nak pakai apa2 pon..or nak jadi pengkid gay bohsia bohjan pon suka hati mak bapak tiri adik ipar mertua korang la,kami peduli apa.


FATWA INI UNTUK ORANG MUSLIM JE.TAK PAHAM2 KE?DULU SEKOLAH MANE AH...?CIKGU MANA LAH YANG TAK AJAR NI SAMPAI BENGAP MENGALAHKAN LEMBU.BAWAK2 LA BERTOBAT EK.


Sebelum membantah atau berdemonstrasi atau menunjukkan kebodohan korang yang nyata...lain kali selidik dulu apa itu fatwa...

Apa itu Keputusan fatwa & Fatwa?

KEPUTUSAN FATWA

Dari segi Bahasa
memberi jawapan/penjelasan bagi sesuatu masalah agama

Dari Segi Istilah
Penjelasan mengenai hukum syarak oleh Mufti bagi sesuatu masalah agama berdasarkan dalil syarak sebagai jawapan kepada sesiapa yang bertanya, baik secara sendirian atau berkumpulan.


FATWA
Fatwa ialah keputusan fatwa yang telah dikeluarkan oleh Jabatan Mufti dan telah diwartakan oleh kerajaan negeri bagi proses penguatkuasaan undang-undang.

PROSES MENGELUARKAN KEPUTUSAN

Proses mengeluarkan jawapan dilakukan secara berjemaah samada di peringkat negeri ataupun di peringkat kebangsaan.

SYARIAT FATWA DALAM ISLAM

Islam mensyariatkan umatnya bertanya kepada orang yang berilmu sekiranya mereka mendapati sesuatu masalah itu tidak jelas hukumnya.

SKOP Fatwa

Isu atau masalah yang timbul dalam msayarakat dan belum jelas hukum mengenainya.
Pendapat yang berbeza antara ulama yang memerluan pemilihan(tarjih)
Isu-isu yang telah difatwakan di negar-negara lain yang perlu isesiakan mengikut keadaan setempat.
Isu-isu yang bersifat global dan berkaitan dengan kepentingan umat Islam.

-Sumbe:razharshafie.blogspot.com-

Tapi bagi aku..tak payah nak kuar2 fatwa pun tak ape.Dah memang terang benderang lagi bersuluh klo dah laki tiru perempuan..perempuan tiru laki tu memang dah haram..knape dorang ni tak gheti bahasa..!(dorang tu orang Islam la)
Dalam surah An-Nahl ada disebut
"Dia telah menciptakan manusia dari mani, tiba-tiba ia menjadi pembantah yang nyata."
Adeh,sedar-sedarlah.Generasi sekarang bergantung kepada anda.Kalau sekarang manusia dah susah nak kenal laki ke perempuan apatah lagi zaman akan datang.Ayuhlah,kembali ke jalan fitrah.(aku nak cakap pasal agama,bukan golongan ahli,kang tersalah cakap terpesong plak)Berpegang teguhlah dengan al-quran.Kalau ada orang cakap "al-quran kena disesuaikan dengan zaman"..ko pg je ketuk kepala dia..sebab sebenaranya,aku rasa zaman sekarang yang kena disesuaikan dengan alquran.

Jadi dapatlah disimpulkan bahawa bukan hanya isu gay sahaja yang menjadi barah dalam masyrakat kita hari ini,tetapi isu pengkid juga semakin menjadi-jadi dan perlu perhatian yang serius.Aku pun heran apa kejadahnya dorang ni minat kaum sendiri.Tak normal.Periuk betol la.Jadi adakah patut kita melabelkan mereka sebagai OKUB..?(orang kurang upaya berfikir).

P/S:aku bukan tomboy..apatah laki pengkid..aku perempuan melayu terakhir.

0 comments: