Wednesday, October 29, 2008

Yahudi Pujaan Ramai

Aku nak cerita pasal pemain bola sepak yang dahulu amat popular dengan sepakan kornernya dan sekarang masih lagi popular dan still menjadi pujaan tapi rasanya dah suam2 kuku r.Biasa r..umur da makin lanjut katakan..!

David Beckham atau nama sebenarnya David Robert Joseph Beckham ialah bintang bola sepak no 1 dunia. Beliau sebenarnya berketurunan Yahudi di sebelah datuknya. Beliau dilahirkan di Essex, iaitu daerah penempatan Yahudi terbesar di United Kingdom.
Permulaan karier bola sepak Beckham berputik sejak beliau kanak-kanak lagi iaitu di Ridgeway Park, Chingford. Adalah tidak memeranjatkan jika bintang David Beckham bersinar dalam arena ini kerana kedua-dua ibu bapanya adalah peminat fanatik kelab Manchester United.
Walaupun bukan penganut agama Judais yang taat, Beckham cuba menonjolkan imej keyahudiannya itu di mata dunia.
Anak David Beckham yang pertama telah dinamakan dengan nama Brooklyn Joseph Beckham. Semua orang mengetahui bahawa Broklyn adalah nama sebuah penempatan terbesar masyarakat Yahudi di New York.
Beckham juga mendedahkan dalam buku autobiografinya dengan mengatakan semasa kecil beliau pernah menghadiri upacara-upacara keagamaan Judais di Synagogue (tempat ibadat Yahudi) dan beberapa upacara perkahwinan saudara sebelah datuknya.
Semasa zaman kanak-kanaknya, beliau juga sering memakai kippah iaitu ketayap kecil yang sering dipakai oleh masyarakat Yahudi Israel..Pada April 2008 baru-baru ini, Beckham dan isterinya Posh telah mendaftarkan anak lelaki mereka iaitu Croz yang berusia 3 tahun di Pusat Jagaan Kanak-Kanak di Kuil Yahudi, Los Angeles. Berita ini dilaporkan oleh Nick Parker dalam akhbar The Sun bertarikh 16 April 2008.

Yang menyedihkan ialah beliau adalah pujaan menggunung bagi kebanyakan remaja dan belia muslim. Kita boleh dapati gambar-gambar lelaki ini dilekat di merata-rata tempat khususnya peminat fanatik mereka yang sememangnya skiptikal dalam budaya hedonisme.

Sama ada pelajar sekolah malahan pelajar IPT sekalipun sudah pasti muka kedua-dua Yahudi ini ada di dalam bilik-bilik asrama mereka Tidak cukup dengan itu, ditampalnya di fail-fail kuliah, dilekat dihadapan kulit-kulit buku dan diusung ke hulu ke hilir.
Tambah menyakitkan mata apabila baju-baju yang memaparkan gambar lelaki Yahudi ini dibeli dan dipakai ke sana ke mari. Dan yang paling mendidihkan hati wajah-wajah Yahudi ini, atau paling tidak pun nama-nama mereka yang terpalit pada baju di bawa bersama semasa menunaikan solat di masjid.
link

A note from me:Why Muslim hate jews?(the best answer i had found) However, you should first realize that not all muslims hate jews. Trust me on that one.First of all, with all due respect (seriuosly I'm not trying to be offensive), I reject your assumption that muslims hate jews. Muslims don't hate jews per say, but the nation of Israel; hence many of them hate Israelis. Unfortunately, the words "jewish" and "israeli" have become interchangeable in the Arabic language, and the languages of many other muslim nations. The reason for the hate is pretty simple. In 1948, Israel declared its self a nation and followed by systematically cleansing the land from Arabs to make room of the Jewish exodus arriving from Europe. There is a lot of debate around that topic -lots of books out there that tackle the events in 1948. You be the judge.Hence, Israel created 750,000 Arab refugees, the majority of which were muslim (9-10% christian). Therefore, many muslims from many muslim nations naturally decided to hate on Israelis.

We do not hate jews perse.Just think,what would you feel when some one tresspass to your land and said that the land belongs to him and ouist you from your home...????

p/s:Korang tau tak SUPERMAN yang sering menjadi idola korang tu pon asal -usul nya Yahudi jugak walaupun tak beranak dan diberanakkan ia adalah simbol bahwa Yahudi kaum penyelamat..Think ya..!



0 comments: